پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

درآمد سالانه ۱۰۰ اپليكيشن اشتراكي برتر در اپ استور ۴ برابر گوگل پلي است

۲۰ بازديد

كاربران در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۰.۳ ميليارد دلار صرف ۱۰۰ اپليكيشن اشتراكي برتر در اپ استور كرده‌اند كه ۴ برابر از هزينه صرف شده روي ۱۰۰ اپ برتر گوگل پلي بيشتر است.

برآوردهاي موسسه تحقيقاتي «سنسور تاور» نشان مي‌دهد كه درآمد حاصل از برترين اپ‌‌هاي خارج از حوزه گيم اپ استور با رشد قابل توجه ۳۲ درصدي نسبت به سال گذشته به ۱۰.۳ ميليارد دلار رسيده است. رشد ۲۵ درصدي آمريكا كمتر از ميانگين جهاني است اما ۴.۵ ميليارد دلار از كل اين مبلغ را شامل مي‌شود.

هزينه‌اي كه كاربران گوگل پلي صرف اپ‌هاي اشتراكي كرده‌اند با رشد بالاتر ۴۲ درصدي همراه بوده اما از نظر درآمد از ۲.۷ ميليون فراتر نمي‌رود؛ به عبارت ديگر درآمد توسعه دهندگان گوگل پلي از ۱۰۰ اپ اشتراكي برتر تقريبا يك چهارم اپ استور است. سهم كاربران آمريكايي گوگل پلي ۱.۴ ميليارد دلار بوده است.

در مجموع درآمد ۱۰۰ اپ اشتراكي غير گيمينگ برتر با رشد ساليانه ۳۴ درصدي به ۱۳ ميليارد دلار رسيده كه بخشي از آن ناشي از شيوع كرونا و خانه نشيني است كه به افزايش استفاده كاربران از دنياي ديجيتال منجر شده است. اين درآمد حدود ۱۱.۷ درصد از كل ۱۱۱ ميليارد دلاري است كه سال گذشته صرف خريد آيتم‌هاي درون برنامه‌اي اپ‌ها شده است.

از نظر رتبه‌بندي سرويس ‌هاي مختلف كمپاني آلفابت بيشترين درآمد را داشته‌اند كه در راس آنها يوتيوب و گوگل وان قرار دارند. در رده‌بندي كلي هر دو ماركت «ديزني پلاس»، «تيندر»، «پاندورا»، «توييچ»، «بامبل» و «HBO مكس» رتبه‌هاي درآمدي برتر را از آن خود كرده‌اند.

از نظر تاريخي اكوسيستم برنامه‌هاي اپل هميشه درآمد بيشتري داشته و در مقابل گوگل پلي از نظر تعداد نصب برنامه‌ها در رده بالاتري قرار گرفته است. سنسور تاور ماه گذشته در گزارشي درآمد كلي اپ استور و پلي استور در سال ۲۰۲۰ را به ترتيب ۷۲.۳ و ۳۸.۶ ميليارد دلار عنوان كرده بود.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/02/12/%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%d9%be-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%be%d9%84%db%8c/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.