چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

راهنماي خريد حافظه رم كامپيوتر

۲۲ بازديد

رم (RAM) يا حافظه موقت كه مخفف Random Access Memory است، به معني حافظه دسترسي تصادفي مي‌باشد. يك حافظه بسيار پر سرعت است كه امكان انتقال و آدرس دهي بسيار سريع براي پردازنده‌ها را فراهم مي‌آورد. در واقع وظيفه اين قطعه اين است كه داده‌هايي كه كامپيوتر اكنون مشغول پردازش آن‌هاست را نگهداري ‌كند.

حافظه موقت يا رم (RAM)

حافظه بالاتر به پردازنده اجازه مي‌دهند فرآيند محاسبات را سريع‌تر انجام دهد در نتيجه بالا بردن رم، سرعت كامپيوتر شما را نيز افزايش خواهد داد. فاكتورهاي متعددي براي انتخاب يك رم (RAM) مناسب وجود دارند كه توجه به آن‌ها مي‌تواند خريد بهتري را برايتان رقم بزند. از اين جهت در اين مقاله قصد داريم اين فاكتورها را بررسي و سپس به معرفي بعترين گزينه‌هاي بازار ايران بپردازيم. پس با ويجياتو همراه باشيد.

حافظه موقت يا رم (RAM) چطور كار مي‌كند؟

همان طور كه پيش‌تر بيان كرديم، در واقع وظيفه رم، نگهداري از داده‌هايي است كه كامپيوتر مشغول پردازش آن‌هاست. معمولا پردازنده‌ها داراي سرعت پردازش بالايي هستند. در صورتي كه حافظه‌هاي جانبي، سرعت ذخيره كمتري دارند و كند هستند. بنابراين رم در بين اين دو ماژول (حافظه جانبي و پردازنده) قرار گرفته و تعامل ايجاد مي‌كند.

شيوه كار حافظه موقت يا رم (RAM)

رم، برخلاف حافظه‌هاي HDD يا SSD در كامپيوتر، به صورت مداوم بازنويسي و حذف مي‌شود. زيرا هدف آن اين است كه به پردازنده اجازه دهد با سرعت بالا به داده‌هاي مورد نياز دست پيدا كند. اين اطلاعات موقتي بوده و نيازي به ذخيره دائمي ندارند. سرعت رم بالا است اما كاركرد آن وابسته به تغذيه است. يعني اگر جريان برق قطع شود، اطلاعات درون رم حذف يا به اصطلاح ريست (Reset) مي‌شوند.

انواع حافظه‌ي رم (RAM) و نسل حافظه

حافظه‌هاي موقت در انواع مختلفي ارائه مي‌شوند كه با عنوان شماره‌داري از استاندارد DDR (مخفف Double Data Rate) از يكديگر قابل تشخيص هستند. استانداردهاي DDR كه با ترتيب شماره‌‌هايشان مشخص مي‌شوند، تا DDR4 معرفي شده‌اند. هر نسل DDR در مقايسه با نسل قبلي سرعت بيشتري دارد، برق كمتري مصرف مي‌كند و زمان تاخير كمتري خواهد داشت.

انواع حافظه‌ي رم (RAM) و نسل حافظه

بايد توجه داشته باشيد كه مادربرد استفاده شده در هر سيستم كامپيوتري، به علت تفاوت در تعداد پين‌ها و شيارهاي موجود، تنها يك نوع از اين استاندارد و نسل رم را پشتيباني مي‌كنند. با اين حال مادربردهاي امروزي (۲۰۱۴ به بعد) از جديدترين استاندارد يعني، DDR4 است.

همچنين رم‌ها در دو فرم ساختاري DIMM و SO-DIMM عرضه مي‌شوند. اين دو نوع رم در سايز متفاوت هستند. نوع اول كمي كشيده‌تر و بزرگتر است و غالبا در كامپيوترهاي دسكتاپ مورد استفاده قرار مي‌گيرد. نوع دوم در كامپيوترهاي All in One و لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

منبع:

https://vigiato.net/p/155051

انقلابي در باتري‌هاي «روي-هوا» با يك تركيب شيميايي غيرقليايي جديد

۲۴ بازديد

در سال‌هاي اخير با افزايش تقاضا براي خودروهاي برقي روبه‌رو بوده‌ايم كه اين تقاضا در آينده با افزايش بيشتر نيز همراه خواهد بود. در همين راستا پژوهشگران انواع مختلف باتري را توسعه مي‌دهند كه يكي از آن‌ها، باتري‌هاي «روي-هوا» (ZAB) هستند كه مشكلات مخصوص به خود را دارند. حالا پژوهشگران با يك تركيب شيميايي جديد يكي از مشكلات جدي را برطرف كرده‌اند.

باتري روي-هوا يك چالش بزرگ يعني ناپايداري را تجربه مي‌كند. اين باتري‌ها واكنش‌هاي مخربي مانند تشكيل دندريت و خرابي الكترود هوا دارند كه ناشي از استفاده از الكتروليت‌هاي قليايي است كه نتيجه‌اي جز خرابي باتري ندارد. حالا پژوهشگران توانسته‌اند چنين مشكلي را با استفاده از يك تركيب شيميايي جديد غيرقليايي آبي برطرف كنند.

در اين الكتروليت غيرقليايي از يك تركيب شيميايي برگشت‌پذير به نام «پراكسيد روي» استفاده شده كه مزاياي مختلفي در مقايسه با الكتروليت‌هاي قليايي قدرتمند رايج دارد. از جمله اين مزايا مي‌توان به «آند روي» اشاره كرد كه با ثبات شيميايي بالاتر و برگشت‌پذيري الكتروشيميايي، كارايي بيشتري دارد.

طبق اعلام يكي از پژوهشگران، باتري‌هاي‌ روي-هوا كنوني به علت وجود آب، از واكنش اكسايش آهسته ۴ الكترون اكسيژن استفاده مي‌كنند. با اين حال اين تيم با استفاده از يك تركيب روي-نمك با يك آنيون آبگريز به نام «تري‌فلوئورومتان‌سولفونات»، توانسته آب را از سطح كاتد هوا حذف كند.

 

باتري‌هاي روي هوا
 

 

پژوهشگران به اين موضوع اشاره مي‌كنند كه اين باتري روي-هوا مي‌تواند براي ۳۲۰ چرخه و ۱۶۰۰ ساعت در اتمسفر عملكرد پايدار داشته باشد. در حالي كه باتري‌هاي روي-هوا در مقايسه با باتري‌هاي ليتيوم يوني كنوني مزاياي زيادي دارند، اين فناوري همچنان به پژوهش‌ها و همچنين بهينه‌سازي‌هاي بيشتري نياز دارد.

يكي از چالش‌هاي كنوني، سيستم مديريت آب براي استفاده بلندمدت است چرا كه كار باتري در يك محيط اتمسفري باز، باعث تبخير الكتروليت مي‌شود.

با توجه به تقاضاي بالا براي خودروهاي برقي در سال‌هاي پيش رو و همچنين ورود اپل به اين بخش از بازار، آينده براي صنعت باتري روشن به نظر مي‌رسد. در آينده با باتري‌هايي با چگالي بالاي انرژي روبه‌رو خواهيم شد كه با هربار شارژ، براي مسافت زيادي دوام مي‌آورند.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/01/02/%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d8%a8-%d8%b4%db%8c%d9%85%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%a7/

معرفي بهترين اپليكيشن‌هاي ورزشي براي تمرين در خانه

۲۳ بازديد

ممكن است بخاطر شرايط حال حاضر نخواهيد به باشگاه‌هاي ورزشي مراجعه كنيد. حتي بسياري از كاربران به خاطر مشغله كاري نمي‌توانند سراغ باشگاه‌هاي ورزشي بروند. از اين رو ورزش در خانه يكي از معدود آپشن‌هاي موجود محسوب مي‌شود. البته به شرطي كه نيازي به دستگاه‌ها و تجهيزات مخصوص نداشته باشد. در همين راستا اپليكيشن هاي ورزشي زيادي وجود دارند كه به شما تمريناتي مخصوص براي انجام دادن در خانه ارائه مي‌كنند.

اين اپليكيشن‌ها كارهاي متفاوتي انجام مي‌دهند. از تمرين دادن به شما گرفته تا آناليز كردن تمريناتتان براي نشان دادن يك خلاصه وضعيت. اپليكيشن هاي ورزشي مي‌توانند در اين شرايط مانند يك نجات‌دهنده ظاهر شوند و به كل ريتم زندگي شما را تغير دهند. بخش اعظمي از امكانات اين اپليكيشن‌ها به صورت كاملا رايگان عرضه مي‌شود و درنتيجه شما مي‌توانيد با خيالي آسوده از آن‌ها استفاده كنيد. در ادامه براي آشنايي با پنج اپليكيشن برتر ورزشي براي گوشي‌هاي هوشمند همراهمان باشيد.

You Are Your Own Gym

بياييد فرض كنيم شما تجهيزاتي براي ورزش كردن نداريد و به دنبال تمريناتي مي‌گرديد كه اجازه مي‌دهند بدون هيچ دستگاه خاصي به سادگي ورزش كنيد. You Are Your Own Gym اپليكيشني است كه بيشتر تمريناتش را بر اين اساس انتخاب كرده. درواقع تمام روتين‌هاي استفاده شده در You Are Your Own Gym از كتاب Mark Lauren برداشته شده. كسي كه با استفاده از همين تمرينات توانسته بيشتر از هزار سرباز را آموزش دهد. بالغ بر ۲۰۰ تمرين در You Are Your Own Gym براي شما در نظر گرفته شده كه مي‌توانيد هركدام را با ويديوهاي آموزشي مخصوص برنامه به خوبي اجرا كنيد. اين تمرين‌ها در دسته‌بندي‌هاي متنوعي قرار گرفته‌اند تا اگر مبتدي يا حرفه‌اي هستيد با مشكلي مواجه نشويد. براي دانلود You Are Your Own Gym نياز به پرداخت هزينه داريد، اما مي‌توانيد برنامه را به صورت رايگان از وبسايت‌هاي ثانويه دانلود و نصب كنيد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/10/16/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c/

معرفي اپليكيشن REFACE؛ جابجايي چهره، اين بار روي ويديو و عكس‌هاي متحرك

۲۰ بازديد

احتمالا تا الان اسم برنامه REFACE را شنيده‌ايد يا حداقل بدون اينكه اپليكيشن را بشناسيد، نمونه كارهايش را در فضاي مجازي ديده‌ايد. در واقع اين ويديوها يا تصاوير متحركي كه اين روزها دست به دست دارند در فضاي مجازي مي‌چرخند و جاي چهره‌ها عوض شده دستپخت همين REFACE است.

REFACE تكنولوژي ديپ فيك (Deepfake) را به شكلي سطحي اما همچنان جذاب به موبايل آورده است

REFACE به عنوان گسترش دهنده‌ ايده FaceApp، جاي اينكه چهره افراد را در تصاوير ثابت عوض كند يا با استفاده از هوش مصنوعي‌اش تغييراتي در عكس‌ها بدهد پا را يك قدم فراتر گذاشته و اين بار جابه‌جايي صورت را روي ويديو و عكس‌هاي متحرك انجام داده است.

به‌خاطر همين ايده‌ هيجان انگيز هم برنامه REFACE توانسته اين روزها به جديدترين ترندِ بازارِ اپليكيشن‌هاي موبايل تبديل شود و البته همان داستانِ هميشگي نگراني بابت حريم شخصي را دوباره به وجود بياورد. اما REFACE چطور كار مي‌كند؟

 

 

 

بعد از اينكه وارد برنامه شديد و قوانينش را پذيرفتيد، مستقيم به محيط اپليكيشن مي‌رويد. برنامه از چهار بخش Featured Today، جستجو، آپلود و پروفايل تشكيل شده است.

در قسمت Featured Today و همانطور كه از اسمش مي‌شود حدس زد، ويديوهايِ ترندِ روز قرار گرفته‌اند و با كليك روي هر كدام از آن‌ها مي‌توانيد يك عكس بگيريد و چهره خودتان را روي ويديو بگذاريد. همين! بعد هم كه تمام شد يا ويديو را در گوشي ذخيره مي‌كنيد يا به سراغ يك كليپ ديگر مي‌رويد.

كار با برنامه فوق العاده ساده است و خيلي زود و بدون هيچگونه پيچيدگي كاربر را به آن چيزي كه به دنبالش آمده، مي‌رساند

البته اگر هيچكدام از محتوياتِ اين بخش باب ميل‌تان نبود، كافيست به قسمت جستجو برويد و آنجا با نوشتن هر كلمه‌اي كه مي‌خواهيد گيف‌ها يا همان تصاوير متحرك دلخواه‌تان را پيدا كنيد. فقط يك نكته: ظاهرا در قسمت جستجو فعلا خبري از ويديو نيست و تنها قابليت جستجو گيف را داريد.

حتي در بخش آپلود هم كه تنها در دسترس كاربران ويژه است (بله، برنامه اشتراك ويژه دارد) تنها مي‌شود گيف آپلود كرد و خبري از بارگذاري ويديوهاي دلخواه نيست.

بنابراين اگر مي‌خواهيد با قابليت جابه‌جايي چهره روي ويديوها كار كنيد كه اتفاقا جذاب‌ترين ويژگي اپليكيشن هست مجبوريد از همان بخش Featured Today استفاده كنيد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/08/03/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-reface/

مايكروسافت كاربران را به عدم استفاده از احراز هويت مبتني بر موبايل ترغيب مي‌كند

۲۳ بازديد

مايكروسافت اخيرا از كاربران خواسته كه استفاده از راهكارهاي احراز هويت چند مرحله‌اي مبتني بر موبايل، مانند كدهايي كه پيامك مي‌شوند را متوقف كرده و در عوض به سراغ تكنولوژي‌هاي احراز هويت‌ جديدتر مانند، كليدهاي امنيتي و اپليكيشن‌ها بروند.

اين هشدار را الكس واينرت، مدير واحد امنيت مايكروسافت به كاربران داده است. واينرت طي يك سال اخير مشغول صحبت از سوي مايكروسافت بوده و كاربران را به اين ترغيب مي‌كند كه احراز هويت چند مرحله‌اي را براي اكانت‌هاي خود در فضاي آنلاين فعال‌سازي كنند.

واينرت طي سال گذشته ميلادي و در يك بلاگ پست، با اشاره به آمار و ارقام داخلي مايكروسافت گفت كاربراني كه احراز هويت چند مرحله‌اي را فعال كرده بودند، در نهايت توانستند ۹۹.۹ درصد از حملاتي كه به صورت خودكار عليه اكانت‌هاي مايكروسافت‌شان ترتيب داده شده بود را متوقف كنند. او حالا در يك بلاگ پست ديگر مي‌گويد كه اگر كاربران مجبور به انتخاب ميان تكنولوژي‌هاي احراز هويت مختلف باشند، بايد هرطور كه شده از احراز هويت مبتني بر شبكه موبايل فاصله بگيرند.

اين مدير مايكروسافت مي‌گويد چندين نقص امنيتي بزرگ وجود دارد، نه در تكنولوژي احراز هويت چند مرحله‌اي، بلكه در شبكه‌هاي مخابراتي امروزي. او توضيح مي‌دهد كه هم پيامك‌ها و هم تماس‌هاي تلفني بدون هيچ رمزنگاري ارسال و برقرار مي‌شوند و بنابراين مهاجمين با استفاده از تكنيك‌ها و ابزارهاي مختلف مانند راديوهاي نرم‌افزاري، فمتوسل‌ها يا پروتكل‌هاي SS7 قادر به استخراج اين اطلاعات خواهند بود.

 

از سوي ديگر، كدهاي يك‌بار مصرف و پيامكي از طريق ابزارهاي فيشينگ عمومي مانند Modlishka يا CredSniper قابل فيش شدن هستند. از سوي ديگر، كارمندان شركت‌هاي مخابراتي ممكن است در حمله‌اي كه تحت عنوان «تعويض سيم» شناخته مي‌شود، فريب خورده و شماره موبايل را به سيم كارت مهاجم انتقال دهند. به اين ترتيب، مهاجم قادر به دريافت كدهاي يك‌بار مصرف به جاي قرباني خواهد بود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/11/13/%d9%85%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%b9%d8%af%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7/

سورتمه كانسپت لكسوس HX معرفي شد؛ يك كادوي متفاوت براي بابانوئل!

۲۱ بازديد

شركت لكسوس از يك سورتمه مفهومي مخصوص بابانوئل رونمايي كرد! اين سورتمه HX نامگذاري شده و برخلاف نمونه‌هاي رايج از طراحي بسيار پيچيده و مدرني برخوردار است.

مثل ديگر محصولات لكسوس، نماي روبرويي سورتمه HX نيز تحت تاثير يك جلوپنجره بزرگ دوكي شكل قرار گرفته است. چراغ‌هاي باريك و شكاف‌هاي حجيم حاضر در دو طرف جلوپنجره هم تكميل‌كننده ويژگي‌هاي اين كانسپت عجيب و غريب در نماي جلو هستند.

خودروساز ژاپني مي‌گويد صندوق عقب محصول عجيب و غريبش «داراي محفظه باري با گنجايش بي‌نهايت» است، از اين رو بابانوئل خواهد توانست براي ميليون‌ها كودك، هديه ببرد! جالب اينكه درب اين صندوق به سنسور تشخيص حركت پا مجهز بوده و بابانوئل بدون نياز به كمك گرفتن از دست‌هاي خود به هداياي بي‌شمارش دسترسي خواهد داشت!

 

 

 

وظيفه پيش راندن سورتمه مفهومي لكسوس HS به دو توربين جت محول شده است. اين پيشران‌ها نه با انرژي الكتريسيته و نه با انرژي سوخت‌هاي فسيلي، بلكه با انرژي مثبت تعطيلات سال نو كار مي‌كنند!

متاسفانه لكسوس تصويري رسمي از داخل كابين سورتمه كانسپت خود منتشر نكرده، اما بر اساس اطلاعات درج شده در اطلاعيه رسمي، داشبورد آن ميزبان يك نمايشگر عظيم 25 اينچي است. به گفته لكسوس بابانوئل از طريق اين نمايشگر قادر خواهد بود همواره ترافيك هوايي را مشاهده و كنترل كند!

تعبيه گرمكن در قسمت پشت‌سري صندلي و سيستم صوتي با كيفيت ساخت شركت مارك لوينسون (Mark Levinson) ديگر ويژگي‌هاي قابل ذكر سورتمه لكسوس هستند. اين كمپاني دليل توسعه كانسپت متفاوت خود را خسته شدن بابانوئل از سورتمه هميشگي‌اش و درخواست خود او براي داشتن مدلي بهتر اعلام كرده است!

 

 

 

با آنكه سورتمه كانسپت لكسوس به اندازه ديگر محصولات كمپاني لوكس نيست، ولي امكان بلند شدن از زمين و بهره‌گيري از يك منبع انرژي كاملا متفاوت، آن را از ساير ساخته‌هاي خودروساز ژاپني متمايز مي‌كند! گفتني است به غير از لكسوس، امسال بنتلي نيز با معرفي Reindeer Eight قصد دارد نظر مثبت بابانوئل را جلب نمايد!

منبع:

https://digiato.com/article/2020/12/25/%d8%b3%d9%88%d8%b1%d8%aa%d9%85%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%be%d8%aa-%d9%84%da%a9%d8%b3%d9%88%d8%b3-hx-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af%d8%9b-%db%8c%da%a9-%da%a9%d8%a7%d8%af%d9%88/

نتايج رسمي بنچمارك اسنپدراگون ۸۸۸: رو در رو با كرين ۹۰۰۰

۲۴ بازديد

كوالكام چندين هفته پيش به صورت رسمي از چيپ اسنپدراگون ۸۸۸ رونمايي كرد و حالا شاهد انتشار نتايج بنچمارك اين تراشه پرچمدار هستيم.

كوالكام براي تست اين چيپست خود از يك دستگاه مجهز به ۱۲ گيگابايت رم LPDDR5، نمايشگر ۶.۶۵ اينچي با رزولوشن فول اچ دي و رفرش ريت ۱۲۰ هرتز و ۵۱۲ گيگابايت حافظه UFS 3.0 استفاده كرده. اين كمپاني هر بنچمارك را براي سه بار امتحان كرده و ميانگين آن‌ها را منتشر كرده است.

ليست كامل بنچمارك‌هاي اسنپدراگون ۸۸۸ شامل آنتوتو، GFXBench به همراه Ludashi AIMark ،MLPerf ،AITuTu و UL Procyon مي‌شود.

بررسي نتايج را با ورژن ۸.۳.۴ بنچمارك آنتوتو شروع مي‌كنيم. چيپست پرچمدار كوالكام توانسته در اين بنچمارك به ميانگين امتياز ۷۳۵,۴۳۹ دست پيدا كند كه يك ركورد جديد براي اين پلتفرم محسوب مي‌شود.

در حال حاضر ميت ۴۰ پرو پلاس هواوي مجهز به چيپ كرين ۹۰۰۰ با امتياز ۶۹۸,۶۵۴ در صدر فهرست اين بنچمارك قرار دارد و سريعترين دستگاه مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ هم شيائومي مي ۱۰ اولترا با امتياز ۶۷۱,۰۴۵ است.

 

اسنپدراگون
 

 

در ورژن ۵.۰.۲ گيك‌بنچ پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ امتياز ۱۱۳۵ را در بخش تك هسته‌اي و امتياز ۳۷۹۴ را در بخش چند هسته‌اي كسب كرده كه نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ بهبود داشته است. در حقيقت در بخش تك هسته‌اي و چند هسته‌اي به ترتيب شاهد بهبود ۲۰ و ۱۰ درصدي عملكرد جديدترين چيپست پرچمدار كوالكام هستيم.

طبق نتايج بنچمارك GFX Bench، پردازشگر گرافيكي آدرنو ۶۶۰ مورد استفاده در اسنپدراگون ۸۸۸ در Aztec Ruins به ميانگين ۸۶ فريم بر ثانيه دست پيدا كرده و در Manhattan 3.0 ميانگين ۱۶۹ فريم بر ثانيه را كسب كرده است.

اين بنچمارك‌هاي گرافيكي در رزولوشن 1080p انجام شده و به نتايجي بالاتر از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس دست پيدا كرده. ايسوس راگ فون ۳ مجهز به اين تراشه كوالكام توانسته در بنچمارك Manhattan 3.0 عملكردي برابر ۱۳۳ فريم بر ثانيه داشته باشد.

سال آينده ميلادي گوشي‌هاي زيادي مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ از راه مي‌رسند كه يكي از آن‌ها شيائومي مي ۱۱ خواهد بود، بنابراين براي بررسي عملكرد اين تراشه كوالكام نبايد مدت زمان زيادي صبر كنيم.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/12/19/%d9%86%d8%aa%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%b1%d8%b3%d9%85%db%8c-%d8%a8%d9%86%da%86%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%af%d9%88%d9%86-%db%b8%db%b8%db%b8/

جعبه ابزار: هشت سرويس رايگان براي ساخت تصاوير اينفوگرافيك

۲۲ بازديد

همه ما عاشق تصاوير اينفوگرافيك هستيم چون عصاره‌اي قابل هضم از آمار و مفاهيم بزرگ‌اند؛ مفاهيمي كه به شكلي هنرمندانه و دلنشين به تصوير كشيده‌ شده‌اند. ساخت اينفوگرافيك مثل هر كار تصويرسازي ديگر يك مهارت هنري است كه ذوق و سليقه و مهم‌تر از آن، زمان مي‌خواهد.

اگر براي انتقال بهتر يك مفهوم نياز به ساخت تصاوير اينفوگرافيك داريد اما زمان به شما اجاره اين كار را نمي‌دهد، اصلا جاي نگراني نيست. در اين مقاله هشت سرويس رايگان (با پرداخت حق اشتراك) را به شما معرفي مي‌كنيم كه با داشتن قالب‌هاي آماده زمان ساخت اينفوگرافيك‌ها را به نصف مي‌رسانند.

در ادامه با ما همراه باشيد تا با اين هشت سرويس بيشتر آشنا شويم.

1. Adobe Spark

 

 

 

اگر به ابزاري احتياج داريد كه خيلي سريع و راحت برايتان اينفوگرافيك‌ بسازد، ادوبي اسپارك گزينه خوبي براي شماست. اين سرويس تحت وب حداقل 10 هزار قالب آماده دارد تا بتوانيد آن‌ها را به اينفوگرافيك‌هاي شخصي تبديل كنيد.

بيشترين كاري كه در اديتور ادوبي اسپارك انجام مي‌دهيد، درگ و دراپ است. فقط كافيست قالب دلخواهتان را پيدا كنيد و بعد انواع و اقسام المان را داخل آن بريزيد؛ از تصوير پس‌زمينه گرفته تا متن و عكس و لوگو و آيتم‌هاي تزئيني. در نهايت مي‌توانيد پيش از گرفتن خروجي، اينفوگرافيك را براي پلتفرم مد نظرتان (اينستاگرام، فيسبوك، توييتر و...) از نظر ابعاد مناسب سازي كنيد و بعدا آن را با حداكثر كيفيت تحويل بگيريد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/12/10/%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%81%d9%88%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9